Vöröskői forrástúra - gyalogtúra a Mátrában

táv: 14km | szintemelkedés: 520m | nehézség: könnyű

Útvonal

Mátraalmás faluközpont (550m) - Harangláb - Galyavár-oldal - Sárkány-kút (630m) - Galyavári-patak - Bükkfa-kút (620m) - Lengyendi-patak - Mátraszentlászló, erdészház - Vörös-kő, kilátó (781m) - Bec-kút (520m) - Borzagosi erdészház - Mátraalmás

Jelzések

kék kereszt, sárga kereszt, sárga sáv, erdészeti úton jelzés nélkül

Részletes leírás

A faluközpontból a kék kereszt és piros háromszög jelzések közös szakaszán indulunk el, érintve a Haranglábat. A falu utolsó házait elhagyva meredek ösvényen haladunk felfelé, a jelzések szétválásakor a kék kereszten folytatjuk utunkat.

A kék kereszten egészen Mátraszentlászlóig kell gyalogolnunk, a Mátra északi oldalán haladva ezalatt összesen három kiépítetlen forrást és három patakot érintünk. Szinte közvetlenül a turistajelzések elágazása után egy névtelen forrást találunk a hegyoldalban húzódó úttól lefelé, majd a Sárkány-kutat az ösvény felett, ennek vize a turistaúton a folyik át. A két forrás után elhaladunk egy kisebb sziklafal alatt, majd egy kis völgybe leereszkedve a Galyavári-patakot keresztezzük. Ezt követően a Bükkfa-kutat érintjük, majd átkelünk a Lengyendi-patak két ágán is. A turistaösvény utolsó szakasza meredek emelkedőt tartogat, rövid idő alatt közel 200 méternyi szintkülönbséget kell leküzdeni.

Egy földút keresztezése után érkezünk a sárga sáv és a kék kereszt közös szakaszára, ezen mindössze néhány száz métert kell megtennünk. Mátraszentlászló közelében a sárga kereszt jobbra ágazik ki, erre folytatjuk tovább utunkat. A mátraszentlászló melletti erdészházat megkerülve rövidesen a vörös-kői kilátóhoz érkezünk, amelynek tetejéről elsősorban észak felé nyílik kilátás.

Vörös-kő után a sárga kereszten, majd a jobbra kiágazó sárga sávon haladunk tovább. A jelzett úton egy aszfaltozott erdészeti útig ereszkedünk, amely mellett kiépített forrást és pihenőt találunk (Bec-kút).

Bec-kút után az erdészeti úton, jobbra indulva 7 kilométer megtétele után érkezünk a Galyavári-patak hídjánál található útkereszteződéshez, innen a Mátraalmás-Szuha országút mentén felfelé haladva fél kilométer megtétele után érkezünk vissza a faluközpontba. Az erdészeti út Bec-kúttól a Galyavári-patak völgyéig 7 állandó, és számos időszakos vízfolyás felett halad el.

Aktualitások, közlemények

Időjárási  helyzetkép

Mátraalmás képekben

A felhők felett kelő nap Elárasztott erdő Fagyos levegő
Hideg téli nap Sőreg Zsófia az Operaház Gyermekkórusából Vendégünk az Operaház gyermekkórusa